10 Eylül 2013 Salı

KÖZ PATLICAN ÇORBASI

BİR RESTORANDA YEDİĞİM KÖZ PATLICAN ÇORBASINI EVDE DENEMEK İSTEDİM KENDİMCE BİRAZ DEĞİŞİKLİK YAPTIM TABİ AMA HARİKA OLDU
MALZEMELER
3 ADET KÖZLENMİŞ PATLICAN
1 ADET KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER
3 ADET KÖZLENMİŞ YEŞİL BİBER
4-5 YEMEK KAŞIĞI UN (BEN YOĞUN SEVİYORUM)
YARIM LİTRE SÜT
1 LİTRE SU(YOĞUNLUĞA GÖRE ARTIRIP AZALTABİLİRSİNİZ)
2 DİŞ SARIMSAK
1 ORTA BOY SOĞAN
1 YEMEK KAŞIĞI SİRKE
YARIM LİMON SUYU
DEREOTU
3 YEMEK KAŞIĞI ZEYTİNYAĞI
YAPILIŞI
SOĞANLAR İNCE DOĞRANIP YAĞDA BİRAZ ÇEVRİLİR.KÖZLENMİŞ BİBER VE PATLICAN KABUKLARINI SOYULUP BİR KAÇ PARÇAYA KESİLİP EKLENİR.SOĞANLA BİRLİKTE BİRAZ ÇEVRİLİR ÜZERİNE DİĞER MALZEMELERDE EKLENİP 2-3 DAKİKA KARIŞTIRDIKTAN SONRA BLENDERDAN GEÇİRİLİP PİŞMEYE BIRAKILIR.
YOĞUNLUĞU İSTENİLEN KIVAMA GELİNCE SERVİS TABAĞINA ALINIP DEREOTU İLE SÜSLENEREK SERVİS EDİLİR.
NOT:KIŞIN HORMONLU SEBZE MEYVE TÜKETMEMEK ADINA KÖZLENMİŞ PATLICAN VE BİBERLERİ BUZDOLABI POŞETERİNE KOYUP DONDURUCUDA SAKLAYABİLİR KIŞINDA BU GÜZEL ÇORBAYI VE PEK ÇOK LEZZETİ YAPABİLİRSİNİZ
AFİYET OLSUN 
SEVGİLER

8 yorum:

  1. güzel gözüküyor, ellerine sağlık, sevgiler, bana da beklerim

    YanıtlaSil
  2. yapmışsın..ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denedim valla güzel oldu köz kokusu çok ağır gelmedi yani

      Sil
  3. eline saglik ebrucum.bende denemek istiyorum en kisa zamanda;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemelisin hem kolay hem leziz afiyet olsun şimdiden sevgiler

      Sil
  4. ellerine sağlık değişik bir çorba olmuş hiç denememiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemeni öneririm çok leziz köz tadı da gelmiyor yoğun olarak

      Sil

Fikirleriniz benim için önemli sevgiler

ZAFUL