CHEDDAR PEYNİRLİ VE İSTİRİDYE MANTARLI HAMBURGER


Merhaba bugün sizlere pek çok kişinin vazgeçemediği bir lezzet olan hamburger tarifi vereceğim.hem lezzetli hem pratik hem de vazgeçilmez bir tat olduğuna eminim.Hamburger tarifine biraz değişiklik katarak denedim sizlerde seveceksiniz.

MALZEMELER
600 gram orta yağlı kıyma
1 adet soğan
1 yumurta
2-3 dilim ekmek içi
kimyon, tuz, karabiber, kekik,pul biber (miktarlar damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
yarım çay bardağı un
10 dilim cheddar peyniri
300 gram istiridye mantarı
Hamburger Ekmeği
ketçap,mayonez

YAPILIŞI
Kıyma , rendelenmiş soğan , ekmek içi , yumurta ,baharatlar ve un güzelce harmanlanıp köfte harcı oluşturulur.Köfte harcı ele yapışır bir halde ise biraz daha ekmek içi ekleyebilirsiniz, soğanın büyüklüğü yumurta bile bu durumu etkileyebiliyor.İstiridye mantarları hafifçe sudan geçirilip tavuk didikler gibi elle ayrılarak hazırlanır.(bıçak değdirmeyiniz)Izgara üzerine (ben tost makinesinin ızgarasında yaptım) konulan mantarların üzerine tuz,karabiber,kekik ve çok az yağ dökülerek harmanlanır ve pişirilir.
Daha önce hazırlanan köfte harcından hamburger ekmeği büyüklüğü göz önüne alınarak çok kalın olmayan köfteler yapılır.Az yağda köfteler kızartılır.
İkiye kesilen hamburger ekmeklerinin içine ketçap mayonez karışımı sürülür,Cheddar peyniri ve üzerine ızgara edilen mantarlardan bir miktar konulduktan sonra üstüne tekrar cheddar peyniri kapatılır.)Üzerine arzu edilirse soğan dilimi turşu eklenebilir.ben bu şekilde hazırladım.)
ve hamburgerlerin hepsi bu şekilde hazırlanarak servis tabağına alınır.Patates kızartması ile servis edebilirsiniz.
Afiyet Olsun
Sevgiler


Yorumlar