ÇİKOLATALI ISLAK KEK

Merhaba sizde benim gibi ıslak kek sevenlerdenseniz birde böyle deneyin hem servisi kolay hem de sunumu hoş oluyor.Hepimizin bildiği gibi un ve kabartma tozu hariç hazırlanan karışımdan ayırıp fırından çıkınca üzerine dökülerek yapılan ıslak keki ben yumurtayıda sonradan ekleyerek çiğ yumurtalı karışımı dökmeme yolunu izledim gayette güzel oldu deneyin ;

MALZEMELER
4 yumurta (Medium boy Large ise 3 adet)
1 büyük su bardağı süt
yarım su bardağı ayçiçek yağı
4 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 büyük su bardağı un
1 su bardağı damla çikolata (sütlü)
üzeri için hindistan cevizi
muffin kalıpları

YAPILIŞI
Un, kabartma tozu ve yumurta hariç tüm malzemeler güzelce karıştırılır, tercihen mikserle karıştırırsanız kakao topaklarından kurtulursunuz. Hazırlanan karışımdan 1 bardak ayrılır.Daha sonra yumurtalar, un ve kabartma tozu eklenir.Diğer tarafta benmari usulü eritilen damla çikolatalarda iyice eridikten sonra kek karışımına katılır , tek kullanımlık sert yapıdaki kalıplar tepsiye dizilir her birine 3-4 yemek kaşığı kadar (kalıbın yarısından az)kek karışımı konulur.Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 20 dakika kadar pişirilir.Fırından çıkınca sıcakken üzerlerine bir kürdan yardımıyla delikler açılıp ayırdığımız karışımdan(dökmeden önce çırpın)1 yemek kaşığı dökülür,biraz bekledikten sonra hindistan cevizi ile süslenip servis edilir.
(!!!!Not: Tariflerde verilen bardak ölçüsü herkesin kullandığı bardağa göre değişir , bunun için bardak ölçüsü verilerek anlatılan tarifleri uygularken tüm malzemeleri aynı bardakla ölçerseniz sorun yaşamazsınız.)
Afiyet Olsun sevgiler


Yorumlar

  1. merhabalar .. Ellerinize sağlık. Çok pratikolmuş servis için. Bloguma beklerim ben de .... Sevgilerlee

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık, ıslak kek çok severim, mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Çay demleyin ben geliyorum :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Amannn şimdi canım çok çekti.Canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kek ve ıslak kek hiç fark etmez ,hepsi ayrı güzel.Sizin de ellerinize sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzeller. Serviside daha guzel. Ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  7. Şahane. Bayılıyorum pratik tariflere ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Ebrucum,böyle denememiştim güzel görünüyor,denemek lazım.

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  10. Ellerîne sağlık çok severim çokkkkkk

    YanıtlaSil
  11. Bugünkü, akşam çayımızın yanına hazırlayacağım cici mama bu olsun :)
    Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için önemli sevgiler