PATATESLİ BUZLUK BÖREĞİ

Merhaba geçtiğimiz günlerde sevgili blogger dostlarım Ayşegül (ankaraetkinlik.com), Sibel(sibelintarifdefteri), Elif(cinaragacim) ve Gülten abla(güloanne) benim davetlimdiler. Birlikte bol sohbetli ve güzel bir gün geçirdik.Onlar için güzel şeyler hazırlamaya çalıştım.Bu böreğide ilk defa denedim sevgili Sibelin(sibelinhobidunyasi) atöylesine ziyarete gittiğimde yemiştim çok beğenince tarifi aldım ve hemen denemek istedim ,güzel oldu ve beğenildi sıra sizinle paylaşmaya geldi.Hem basit hem leziz bir börek yapılışına gelince ;

MALZEMELER
5 adet yufka
3-4 adet haşlanmış patates
yarım demet dereotu
tuz,karabiber
3 yemek kaşığı beyaz peynir
1 paket teremyağ
1 su bardağı süt
1 yumurta

YAPILIŞI
Yufkayı tezgaha açıp daha önceden yumuşamış teremyağ ve süt ile yaptığımız karışımı fırça yardımıyla sürüyoruz.4 bir yanından ortaya doğru hafif katlayıp tekrar yağladıktan sonra 4 eşit parçaya bölüp ortalarına patates, kıyılmış dereotu,peynir,tuz ve karabiber ile hazırladığımız iç harçtan bir miktar koyup bohça şeklinde sarıyoruz.Yufkalar bitene kadar bu şekilde börekleri hazırlıyoruz (5 adet yufkadan 20 adet börek çıkıyor) daha sonra hazırladığımız börekleri tek tek buzdolabı poşetlerine (ben birbirine yapışmayacak şekilde tek poşete 4 adet koydum)koyup dondurucuya koyuyoruz.Bir gece dolapta bekledikten sonra pişirmeden 2 saat önce dondurucudan çıkarıp üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 30-35 dakika pişiriyoruz.
Afiyet olsun sevgiler 

Yorumlar